Never Complete without U

Never Complete without U

Thursday 17 March 2011

Jaga tepi kain orang....??

Ada orang kata aku suka jaga tepi kain orang..padahal aku tak pernah pon memburukkan nama dya...Walaupun aku tahu kekurangan dan kelemahan dya...Kata Imam Ghazali..janganlah kita mencari kekurangan seseorang..malah carilah keistimewaan dya dan ikutlah sebagai panduan..hmmm..tak terbayang laa..macam-macam betul mulut manusia nie..salah ke kalau kita ambil tahu tentang seseorang? Cuba bayang kalau parents kita bwat tak tahu je kat kita,,Rasanya jahanam kita..Sebab xdak tunjuk ajar dan teguran yang membina,,
Satu kesalahan menutup seribu kebaikan..Kalau nak tahu laa..Hati seorang lelaki lagi sensitif dari perempuan laa..Cumanya lelaki ni tak suka membebel ja..Sebab tu la talak tak ditaklifkan kepada orang perempuan,,kalau tidak,,aku rasa lelaki kat dunia nie abis kena cerai..:) kecian an..Tak pasal-pasal menduda,,Sekarang ni aku dah tak nak fikir pape lagi tentang tu..bwat serabut ja..Tapi an..berbaloi ke kalau aku tak bertindak pape sedangkan nama aku diburuk buruk kan...?? Hmm,,satu ja aku nak kata..JAngan Bermain dengan Api...Silap orang la dya cari pasal dengan aku...aku tak nak berdendam pape lah dengan dya..Sebab dendam nie akan mengurangkan pahala kita..xkan sebab dya pahala aku nak kurang an...Aku pon bukan laa baik sangat..kekadang lalai jugak...nama pun manusia..Tapi aku tak nafikan,,dya jugak ada bagi nasihat yang berguna untuk aku..terima kasih aku ucapkan...:) 
Ingat...!! Perempuan asal dari tulang rusuk lelaki,,,so,,bagi lelaki di luar sana..tugas kita ialah untuk meluruskan tulang itu...caranya secara perlahan lahan,,agar tidak patah tulang tu...kalau terlalu rush atau direct untuk meluruskan tulang tue..maka?? patah laaa..So..Berbakti la kita kepada mereka..:)
Salam......................

No comments:

Post a Comment